28.08.2016.
„Защото вие го заслужавате”, слоганът на L’Oreal който даде глас на жените
Със световната кампания „Защото вие го заслужавате” 1973. за пръв път жените стават център на внимание в тв рекламата, пада бариерата пред тях и те се доближават, макар и с една крачка, до равенството.
Движението за правата на жените достига своя връх през седемдесетте, когато жените протестират за равни права от двете страни на Атлантическия океан. По това време те не само че нямат еднаква роля с мъжете в обществото, но нямат и глас в рекламите, където мъжете се изразяват по начин, по който мислят, че изразяват това, което жените чувстват.
И тогава един ден, през 1973 година, 23-годишната авторка на рекламни текстове Илон Спехт сътворява слогана „Защото аз го заслужавам” към един проект за L’Oreal, върху който работи в маркетинг агенцията McCannErikson. Тя открива нов хоризонт, като изпраща послание, написано от жена за жени; за пръв път посланието става наистина това, което жените искат и мислят – тя рекламира самочувствие и стил.
В тази първа реклама се появява актрисата Жоан Дюсо, която, докато прекосява градината, със своята съвършена, къдрава и буйна коса, признава пред камерата, че използва „най-скъпата боя за коса на света”, защото тя държи на косата си и не се интересува, че ще изхарчи повече за L’Oreal, защото смята, че „тя го заслужава”. Слоганът се налага, а кампанията жъне успехи.
„Това беше нещо съвсем ново – да видиш жена, която открито говори за това как се чувства и за своите впечатления от продукта”, казва Беатрис Дотрезм, главен изпълнителен директор на Corporate Foundation на L’Oreal, във видеото „История на кампанията „Защото вие го заслужавате”.
Десет години по-късно правата на жените са факт и те най-после получават стабилно място и в рекламата. Кампанията продължава да живее, а слоганът се трансформира в „Защото вие го заслужавате”, с оценката, че така е малко по-инклузивен.
Както обяснява във видеото Даниел Корн, изпълнителeн зам.-председател и директор за медийните проекти, „Една от дамите, не помня дали беше Хедър Локлиър или Анди Макдаул, в един момент каза: „Знаете ли, не съм сигурна, че се чувствам комфортно да кажа „Аз го заслужавам”. Така е, истина е, но аз бих искала всички жени да чувстват, че го заслужават!”
През следващите десетилетия слоганът се превръща в израз, широко приет по целия свят. И макар че борбата за равноправие на жените постигна своите успехи, слоганът продължава да служи като напомняне, че всяка жена е особена и „заслужава това!” Може да сте неразположена или да се чувствате малко несигурно ... а може би тъкмо това, че гледате рекламата, ще ви помогне да разберете: „Аз го заслужавам”, казва Бионсе във видеото.
От самото си възникване това изречение е нещо повече от един умен маркетингов слоган. То е символ на жените, онези, които са независими и удовлетворени и които изискват уважение и признание навсякъде по света. Независимо от това, дори и когато женската сила и потенциал бъдат постепенно интегрирани в обществото, слоганът ще ни напомня, че пред нас има още много път до победата и че борбата трябва да продължи.
свързани новини
Свързани теми: тенденция, стил